سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا می خواهید گریتینگ با قیمت مناسب بخرید؟

گریتینگ چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟

گریتینگ ساختاری است به صورت سازه های شبکه‌ای که به صورت متفاوت از جنس مواد گوناگون ساخته می‌شود.این محصول برای استفاده و کاربرد در پروژه‌های مختلف در سطوح گوناگون کاربری دارد و با قیمت‌های مختلف تولید و ارائه می‌گردد.

انواع گریتینگ شامل گریتینگ پلاستیکی، گریتینگ فلزی، گریتینگ فایبر گلاس و گریتینگ گالوانیزه کاربری مطلوبی در صنعت دارند.برای خرید گریتینگ ابتدا باید از قیمت روز گریتینگ اطلاع یافت و گریتینگ اراک و انواع گریتینگ پله فلزی قابل تهیه از تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر این محصول می‌باشند.

 

سازنده گریتینگ در اراک

این محصول کاربردی متنوع در سازه‌های مختلف دارد و مقاومت خاصی از آن مورد نظر می‌باشد.قطعات گریتینگی در واقع به عنوان پوششی با ساختار خاص خود در انواع مختلف تولید می‌شود و دارای کاربری مختص به خود برای پوشاندن سطوح مختلف در پروژه‌های گوناگون می‌باشد.امروزه برای پوشش سازه‌های فلزی سبک و سنگین، پلت فرم‌ها و یا کانال از صفحات مشبک استفاده می‌شود تا علاوه بر کاهش وزن کلی در سازه موجود، مجموعه دارای استحکام بالایی باشند.

به این شبکه‌های فولادی ،  گریتینگ گفته می‌شود که توسط سازنده قطعات گریتینگی تولید و ارائه می‌گردد و در این میان مشخصات فنی قطعات گریتینگی سبب ارائه محصول با قیمت‌های متنوعی خواهد شد در این مقاله سعی می شود اطلاعات کاملی در رابطه با مباحث و اصطلاحات زیر به کاربران و مشتریان عزیز داده شود.

سازنده قطعات گریتینگی
گریتینگ چیست
وزن گریتینگ
گریتینگ به انگلیسی
قطعات مشبک پلاستیکی
قطعات مشبک فایبرگلاس
قطعات مشبک کامپوزیت
مشخصات فنی قطعات گریتینگی
انواع گریتینگ
چهارچوب های  فلزی
قطعات گریتینگی گالوانیزه
قطعات گریتینگی مش
قطعات گریتینگی پله فلزی
قیمت قطعات گریتینگی
خرید قطعات گریتینگی
گریتینگ اراک

 

گریتینگ چیست؟

گریتینگ نوعی شبکه فولادی و یا فایبرگلاس است که دارای ویژگی‌های مثبتی از جمله مقاومت بالا، زیبایی ظاهری، قیمت مناسب نسبت به گزینه‌های مشابه و امکان عبور نور و هوا می‌باشد و انتخابی مناسب جهت پوشش کف (Walk Way) و ساختمان‌های شهری و پله کارخانه‌ها می‌باشد و امروزه دارای جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف است. برای تولید قطعات گریتینگی یا همان شبکه‌های فلزی از تسمه یا میلگرد استفاده می‌شود.

 

مفهوم گریتینگ و سازه های فلزی

 

کاربرد قطعات گریتینگی

بیشترین کاربرد قطعات مشبک گونه در صنایع نفت و گاز می‌باشد که در سازه‌های پالایشگاه‌ها و پتروشیمی جهت پوشش کف، پله، پاگرد و پلت فرم دور مخازن مور استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای دیگر قطعات گریتینگی در صنعت کشتی سازی، سکوهای نفت، تاسیسات کارخانه‌ها، مراکز پرورش دام و طیور و… می‌باشد.

 

وزن گریتینگ و عوامل تعیین

  • مشخصات فنی

  • شکل ظاهری

  • دیتیل قطعات گریتینگی

 

جهت محاسبه وزن قطعات گریتینگی نرم افزاهای مخصوصی طراحی شده است که با استفاده از این نرم افزار و با داشتن مشخصات اولیه قطعات گریتینگی می‌توان وزن نهایی قطعات مشبک را قبل و بعد از گالوانیزه محاسبه کرد یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان محاسبه وزن قطعات گریتینگی برای کاربرد در سطوح و میزان تناژ نهایی است زیرا علاوه بر قیمت تمام شده که مطابق هر کیلوگرم محاسبه می‌شود، مقامت سازه در برابر اضافه وزن و بار قطعات گریتینگی از اهمیت ویژه‌ای برای مشتریان برخوردار می‌باشد در کنار این عوامل محاسبه بار وارده را نیز در نظر می‌گیرند و خواستار این هستند تا قطعات مشبک با کمترین وزن بتواند بیشترین مقاومت را داشته باشد.

 

وزن و بارگذاری گریتینگ

گریتینگ پلاستیکی

گریتینگ پلاستیکی برای فضاهایی با تردد بالا مانند فضای عابر پیاده، بام، تراس، روف گاردن و به عنوان درپوش کانال آبرو و…. پرکاربرد می‌باشد. از قطعات گریتینگی پلاستیکی می‌توان به عنوان یک المان زیبا برای طراحی معماری کف محوطه‌های مختلف مانند اطراف استخر و …. استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های قطعات مشبک پلاستیکی را می‌توان مقاومت بالای آن در برابر مواد شوینده، گرما و سرما و مجاورت آب و هوا به شمار آورد.

 

قیمت گریتینگ پلاستیکی

گریتینگ فایبر گلاس

برای تولید گریتینگ فایبر گلاس از مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود تا بیشترین مقاومت را در برابر اسیدهای خورنده و مواد شیمیایی داشته باشند. قطعات گریتینگی فایبر گلاس دارای مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریسیته و استحکام بالا، آتش و سوختگی می‌باشد.قطعات گریتینگی فایبر گلاس را می‌توان با توجه به محیطی که قرار است این نوع قطعات مشبک در آن به کار گرفته شود در رنگ‌های مختلف تولید کرد.

پروسه و مراحل تولید قطعات گریتینگی فایبر گلاس همانند الکتروفوج می‌باشد بدین ترتیب که پس از تولید پنل خام قطعات مشبک، ابعاد و شکل مورد نظر از درون پنل برش زده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت مراحل تولید الکتروفورج و قطعات گریتینگی فایبر گلاس این است که برای تولید    قطعات گریتینگی فایبر گلاس نیازی به فریم و گالوانیزه نیست.قطعات گریتینگی فایبر گلاس دارای مقاومت بالاتری نسبت به قطعات گریتینگی فلزی و قطعات گریتینگی گالوانیزه می‌باشد.

مهم‌ترین علت مقاومت بالای قطعات گریتینگی فایبر گلاس، به دلیل داشتن کامپوزیت در ساختار آن می‌باشد. مهم‌ترین کاربردهای قطعات گریتینگی فایبر گلاس در صنایع غذایی، صنایع الکترونیک، کارگاه‌های صنعتی و آزمایشگاه‌های صنعتی می‌باشد.

 

فروش گریتینگ فایبرگلاس

گریتینگ کامپوزیت

با توجه به این که شرایط کارخانه‌ها و صنایع مختلف ایجاب می‌کند احتمال دارد که گریتینگها در معرض آب و رطوبت، آتش سوزی، مواد شیمیایی مانند اسید، نور خورشید و… قرار گیرند. از این رو بهتر است گریتینگها از مواد ضد خوردگی و ضد حریق، ضد UV و عایق حرارت و الکتریسیته تهیه شوند.

گریتینگ کامپوزیت تمامی ویژگی‌های ذکر شده را دارد علاوه بر این گریتینگهای کامپوزیت با وزن کم به تولید می‌رسند و در برابر عوامل خورنده و حرارت مقاومت بالایی دارند. همچنین نصب آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد و عایق مناسبی در برابر عوامل مغناطیسی می‌باشند و نیاز به تعمیرات بسیار پایین از ویژگی‌ها خاص قطعات گریتینگی کامپوزیت می‌باشد.

 

قیمت محصولات گریتینگ کامپوزیتی

انواع قطعات گریتینگی کامپوزیتی : 

1- گریتینگ های قالبی (molded grating) :

برای تولید این نوع گریتینگ رزین و الیاف تقویت کننده (شیشه یا پلیمر) را به صورت لایه لایه در قالب مشبکی می‌ریزند و پس از این که به ضخامت و ابعاد دلخواه رسید آن را از قالب خارج می‌کنند.

2- گریتینگ های پالترود (pultruded grating) :

برای تهیه این نوع قطعات مشبک از روش پالتروژن استفاده می‌شود که شیوه‌ای برای تهیه پروفیل‌ها با سطح یکسان می‌باشد.

انواع قطعات گریتینگی کامپوزیتی

مشخصات فنی گریتینگ و بخش های اصلی آن

تسمه باربر:

بیشترین تأثیر در ارتباط با تحمل بار بر عهده تسمه‌های باربر است که با اضافه و کم کردن میزان ضخامت، ارتفاع و طول تسمه‌های باربر میزان تحمل قطعات گریتینگی نیز افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند.

رابط:

رابط‌ها وظیفه حفظ استحکام قطعات گریتینگی را بر عهده دارند و برای تهیه آن‌ها می‌توان از تسمه، نیم تسمه و یا میلگرد (چهار پهلوی تأیید شده) استفاده کرد که مهم‌ترین کاربرد آنها حفظ چشمه‌های قطعات گریتینگی و پیشگیری از به هم خوردن و قوس پیدا کردن شکل هندسی آن است.

چشمه:

چشمه قطعات گریتینگی دارای دو بخش اصلی می‌باشد که شامل میزان فاصله بین تسمه‌های باربر و میزان فاصله بین رابط‌ها می‌باشد.

 

انواع گریتینگ

  • قطعات مشبک تسمه در تسمه،

  • قطعات مشبک تسمه در میلگرد

  • قطعات مشبک تسمه در چهار پهلوی تأیید شده

 

قطعات مشبک تسمه در میلگرد بیشترین کاربرد را در بین انواع قطعات گریتینگی دارد و مهم‌ترین دلایل استفاده از این نوع قطعات مشبک وزن کمتر نسبت به مقاومت یکسان با قطعات مشبک تسمه در تسمه و سرعت بالا برای تولید این نوع قطعات مشبک می‌باشد.

 

انواع گریتینگ اراک

گریتینگ فلزی

یکی از پرکاربردترین انواع قطعات مشبک در صنایع مختلف، گریتینگ فلزی می‌باشد.قطعات مشبک فلزی از پانچ نمودن تسمه‌های فلزی در فواصل معین شده به صورت قطعات گریتینگی تسمه در تسمه یا تسمه در میلگرد به تولید می‌رسند.قطعات مشبک به تولید رسیده با استفاده از تسمه‌های فولادی و پانچ دستی با نام گریتینگ فلزی شناخته می‌شود.

البته برای تولید قطعات مشبک فلزی از خطوط نیمه اتوماتیک و اتوماتیک نیز استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان قطعات مشبک فلزی را به زیر شاخه‌های دست ساز، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم بندی کرد.مهم‌ترین کاربرد قطعات مشبک فلزی در صنایع مختلف به ویژه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مخازن و …. می‌باشد.

 

قیمت گریتینگ فلزی در اراک

گریتینگ گالوانیزه

پس از ساخت قطعات مشبک یا کف پله فلزی به منظور بالا بردن مقاومت قطعات گریتینگی در برابر عوامل مختلفی از جمله رطوبت و تاثیرات جوی و ایجاد زیبایی ظاهر قطعات گریتینگی، از گالوانیزه گرم به منظور پوشش دهی آن استفاده می‌کنند.این نوع قطعات گریتینگی در اصطلاح با نام گریتینگ گالوانیزه شناخته می‌شود. یکی از روش‌هایی که به منظور مقابله با خوردگی پرکاربرد می‌باشد گالوانیزه است.

مهم‌ترین هدف قطعات گریتینگی گالوانیزه محافظت سازه در برابر خوردگی می‌باشد.بیشتر گریتینگها به صورت فلزی با پوشش گالوانیزه به تولید می‌رسند و پس از انجام فرآیند گالوانیزاسیون قطعه از خوردگی و پوسیدگی محافظت می‌شود.قطعه قبل از آبکاری اسید شویی می‌شود و پس از آن وارد وان مذاب می‌گردد و بعد از گالوانیزه به داخل وان آب جهت پیشگیری از شرابه‌های موجود فرورفته و در نهایت تمیزکاری و بسته بندی می‌شود.

 

گریتینگ گالوانیزه چیست

گریتینگ پله فلزی

در بسیاری از موارد برای تولید راه پله‌های یک ساختمان صنعتی و مسکونی به دلیل شرایط ویژه آن محل از انواع شبکه های فلزی برای طراحی و ساخت پله فلزی استفاده می‌شود. که در این صورت پله‌های آن سازه یا ساختمان را با استفاده از شبکه های فلزی انتخاب شده به تولید می‌رسانند و سپس در محل مربوطه و شمشیری‌ها با استفاده از پیچ و مهره و یا جوشکاری نصب می‌شوند. برای نصب شبکه های پله فلزی در شمشیری از قطعه‌ای جداگانه به عنوان بغل پله یا Fixing Plate استفاده می‌شود. این قطعه دارای یک سوراخ گرد و یک سوراخ لوبیایی می‌باشد که موجب تثبیت و تنظیم پله فلزی می‌گردد.

 

قیمت گریتینگ پله در اراک

قیمت گریتینگ

شبکه های فلزی کالایی تولیدی می‌باشد که به منظور پیشگیری از هر گونه مشکلی در عدم مطابقت، کالای تولید شده با درخواست مشتری تهیه می‌شود. با توجه به این که نوسانات بازار شدید می‌باشد قیمت گریتینگ نیز تحت تأثیر این امر قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیاز به تأیید مجدد قیمت دارد. با توجه به این که عوامل مختلفی تعیین کننده قیمت شبکه های فلزی می‌باشند متقاضیان نمی‌توانند قیمت شبکه های فلزی و غیرفلزی را به صورت کلی استعلام و یا سؤال کنند.

 

عوامل تعیین کننده قیمت نهایی شبک های مشبک

  1. نوع قطعات مشک

  2. اطلاعات فنی

  3. ارتفاع و ضخامت تسمه

  4. مش بندی

  5. تناژ نهایی،

  6. نقشه‌های ساخت

  7. میزان برش

  8. پرت کار 

 

 

قیمت روز گریتینگ

خرید گریتینگ

خرید گریتینگ به طور غیر مستقیم به قیمت شبکه های مشبک  در بازار بستگی دارد.و به طور کلی می‌توان گفت زمانی خرید شبکه های مشبک افزایش پیدا می‌کند که قیمت قطعات گریتینگی در لحظه خرید مشتری مناسب باشد.قیمت شبکه های مشبک بر اساس قیمت فلز به ویژه قیمت آهن و ضخامت و اندازه شبکه های مشبک تعیین می‌شود.

با کاهش قیمت، خرید شبکه های مشبک نیز افزایش پیدا می‌کند. متقاضیان برای خرید شبکه های مشبک باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت ساخت و تولید شبکه های مشبک به عنوان تسمه در تسمه و تسمه در نیم تسمه در میلگرد متفاوت می‌باشد. خرید قطعات گریتینگی در انواع مختلف بستگی به سطحی دارد که قرار است در آن قسمت از این محصول استفاده شود.

 

خرید انواع گریتینگ

گریتینگ اراک

شهر اراک در سال‌های اخیر به عنوان مهد تولید و ساخت شبکه های مشبک شناخته شده است. گریتینگ اراک از روش‌های متعددی برای ساخت و تولید شبکه های فلزی متنوع در جهت استفاده برای مصارف مختلف استفاده کرده است. سازه های فلزی و مشبک اراک با بهره برداری از کادر مجرب و کار آزموده توانسته است گامی مثبت جهت تولید شبکه های مشبک فلزی، شبکه های مشبک گالوانیزه، چارچوب اهنی پله گونه و… بردارد.

سازه های فلزی اراک برای اولین بار نیاز کشور را در زمینه ساخت و تولید شبکه های فلزی مشبک و چهار چوب های فلزی با استحکام بالا و قیمت مناسب برطرف کرده است.همچنین انواع پنجره فلزی و گالوانیزه را در مدل‌های مختلف با قیمت‌های ایده آل به تولید رسانده و موجب تحولی تعظیم در چرخه اقتصادی کشور شده است.گریتینگ اراک آماده ارائه خدمات و تولید انواع قطعه های مشبک گونه فلزی و غیر فلزی با درخواست مشتری در سراسر ایران می‌باشد.

شرکت های گریتینگ اراک

گریتنیگ به انگلیسی

گریتینگ به انگلیسی به معنای شبکه ، پنجره و چارچوب اهنی است که در حقیقت به معنای سطوح یا صفحاتی است که به صورت شبکه بندی تشکیل شده‌اند. این شبکه‌ها در هر کدام از ساختارهای خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است از جنس متفاوت می‌باشند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را برای اجرا و کاربرد در پروژه‌های ساختمانی و یا تجاری دارند. در واقع برای این محصول می‌توان مش بندی و یا شبکه‌هایی با به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در نظر گرفت.

گریتینگ مش

چشمه و یا مش بندی در شبکه ها و سازه های فلزی به عنوان فاصله‌هایی است که در تسمه‌هایی که عنوان رابط و باربر دارند شناخته می‌شود.مش بندی با انواع شکل‌هایی که به صورت هندسی متنوع می‌باشند برای انواع مختلف از سازه های فلزی  در نظر گرفته می‌شود. این محصول با مش بندی صحیح و اصولی دارای مقاومت مطلوب و امکان عبور هوا به اندازه مناسب می‌باشد که برای سطوح مختلف در سطوح متفاوت می‌توان از آن بهره گرفت.

برای هر نوع سطح در مکان‌های مختلف با در نظر گرفتن میزان مقاومتی که مورد نظر می‌باشد نوع خاصی از این محصول را می‌توان به کار برد. با توجه به جنس و ساختار محصول می‌توان از آن استحکام خاصی را انتظار داشت و قیمت فروش و ارائه آن نیز به شکل متنوع می‌باشد.

منبع : رهبان گریتینگ